PROBLEM ÇÖZÜMÜ(GERLACH VE ELY)
1.Öğretim hedeflerinin belirlenmesi:
a)Öğretim Amaçları
İlkokul öğrencilerinin internet kullanımlarını daha verimli hale nasıl getirebiliriz.
b)İhtiyaç Analizi
Öğrencilerin internette zararlı ve uygun olmayan sitelere girmeleri ve kötü alışkanlıklar kazanmaları.
2.Öğretim Analizi:
Öğrencilere interneti faydalı bir şekilde kullandırma öğrencileri internetin zararlarından koruma ve eğitime yönelik oyunlarla interneti sevdirme.
3.Giriş Davranışlarının Belirlenmesi:
Yaş=11-13
Öğrencinin davranışının nedenlerini aramalı konuşturmalı ve dinlemeli, gerçekleri gösterip olayları çözme yollarını söylenmeli internetin bize gelecekte nasıl faydalı olacağını anlatılmalı, öğrencinin interneti nasıl faydalı kullanacağını göstermeli farkına vardırmalı ve bunun sonucunda yaşamında nasıl bir değişiklik meydana geldiği yaşamı ile nasıl bir bağlantı kurulabileceği düşündürülmeli.
4)Performans Hedefleri:
Öğrenciler hem bedensel hem de psikolojik açıdan bir çok temel değişikliklerin oluşturduğu bir çağdadırlar. Her şeyi araştırmak ve sorgulamak isterler .Bulundukları ortamda takdir görmeleri baskındır. Bundan dolayı da bu yaş grubundaki öğrenciler arkadaşlarından geri kalmamak için kendilerini internetin zararlı ortamından çekinmeyi hiç düşünmezler.
Öğrenciyi bu durumdan kurtarmak için onu internet ortamındaki zararlı site ve kötü amaçlı oyunlardan korunmasını ve bu durumun farkında olmasını sağlamalıyız.Özellikle de öğrencinin 25.kareden korunmasını sağlamalıyız. Okulda ve okul dışında çocuğun bu alanda geliştirecek ortamlar ve imkanlar sunulmalıdır.
5) Kriter-Tabanlı Test-Değerlendirme:
Onlara internet kullanımı hakkında sunular programlar düzenleyerek interneti faydalı alanda kullanma duygusu kazandırılmalıdır. Ancak bunları yaparken ölçülü olmak gerekir. Bu konu da öğretmenler tarafından veliler bilinçlendirmelidir. Okulda ve okul dışında çocuğun bu alanda geliştirecek ortamlar ve imkanlar sağlanmalıdır. Böylece öğrencinin interneti faydalı alanlarda kullanmaya yönlendirilmesi sağlanması amaçlanmaktadır.
6.Öğretim Stratejilerinin Geliştirilmesi:
Öğretmen internet kullanımı için pragmatik ve davranışçı kuramı benimsemelidir. Öğrenciye rehberlik etmelidir. İnterneti kötü kullanmaya neden olan davranışa ve davranışı takip eden uyarıcıları gözlemleyerek sorunun çözülmesi amaçlanmalıdır.
7) Öğretim Materyalleri:
o Öğretmen öğrencilerin interneti faydalı bir şekilde kullanmasını sağlamak için gerekli önlemleri alarak kazandırmak istediği hedef davranışı öğrencilerin yaş gruplarını göz önünde bulundurarak ve gerekli materyallerle kazandırılmalıdır. Ancak bunları yaparken ölçülü olmak gerekir. Okulda ve okul dışında çocuğun bu alanda geliştirecek ortamlar ve imkanlar sağlanmalıdır.Bu duruma uygun bir materyal seçilmelidir.
o 1- Öğrencilerle öğretmenin de içinde bulunduğu bir grup oluşturun.
2- Öğrencilerden okullarındaki interneti ne yönde nasıl kullandıklarını dile getirmelerini isteyin.
3- Okula ilişkin söyleyecekleri şeylerin olumlu olabileceği gibi olumsuz da olabileceğinin altını çizerek, istediklerini söyleme konusunda onları güdüleyin ve cesaretlendirin.
4- Öğretmen de dahil herkesin uyması gereken kuralları belirtin.
Eğitsel oyunlar kullanarak öğrencilerin interneti sevmelerini ,zararlarının farkında olmaları ve faydalı kullanmalarını sağlamalıyız.
8) Formatif(Biçimlendirici ) Değerlendirme:
Öğrencilerin internet kullanımında karşılaştığı sorunların çözümünde öğretmenin yönlendirmeleriyle internet kullanımındaki gerekli beceriler kazandırılmış olur.
Problemin çözümünde öğrencilerin interneti etkili ve faydalı kullanmaları için en iyi yaptıkları bir şeyi kendine bir grup oluşturarak sonuca gitmesi. Bunun sonunda öğrenci hem güdülenmiş hem de dikkati çekilmiş olunur.
9) Öğretimi Güncelleme(Gözden geçirme):
Öğrencilerin internet kullanımında olumsuz etki eden unsurları ortadan kaldırır ve öğretim tekrar güncellenir.Formatif değerlendirme ile bulunduğumuz sorunlara çözüm bulup öğretimi güncelliyoruz.
10)Summatif(ürün) Değerlendirme:
Problemimizi ve çözüm aşamalarını summatif değerlendirme yapıp etkili ve güncel olarak kullanılabilir hale getirdik. Öğrencinin interneti etkili ve faydalı kullanmada öğretmenin de rehberliğinde kullanılan strateji ve materyaller doğrultusunda etkili hale getirilebilir ve internet kullanımında uygulanabilir.






0 yorum:
Yorum Gönder