RSS

Tasarım Raporu


Tasarım Raporu
Group 5YÜZ
M.Okan KUZEY kzyokn@gmail.com     
Erhan MİNAZ     erhanminazz@gmail.com       
Bilal ÖZCAN       bilalozcan@gmail.com
Yakup YERLİ     yakupyerli91@gmaiil.com
Yakup EKİCİ      yakupekıcı@gmail.com


Genel özet  
·        Projemizde kimya dersi atom  kimyasal bağlar ve peryodik cetvel  konusu içeriklerinden ,peryodik cetvel, içerisine görsel öğeler, sesli anlatımlarla  hedef davranış kazandırılmaya çalışılmıştır.
·        Sunumu belirli durağan kalıplardan kurtarmak için ,içine eğlenceli uygulamalar ve görsel içerikler eklenmiştir.
·        İçerikler incelendikten sonra öğrencinin kendini değerlendirmesi için bir alıştırma bölümü  oluşturulmuş, alıştırma  sonucunda  puanı 100 üzerinden değerlendirilmiş ve doğru cevapları öğrenmesi sağlanmıştır.
Öğretimin Detayları
Tanımlama
Amacımız atomun yapısı kimyasal bağlar ve peryodik cetvel  konusunu öğrencilerin somut ve kalıcı nitelikte kavramasıdır. Bunun için içerik özenle hazırlanmış olup daha çok öğrencilerin öğrenmekte zorlandığı peryodik cetvel konusu  üzerinde yoğunlaşarak  konumuzun görsel bir yanı da olduğundan  konu anlatımları, alıştırmalar ve örnekler  sesli anlatımlarla gösterilmiştir.
Ortam
Öğretim; öğretmenin de bulunduğu laboratuar ortamında  projeksiyonla gerçekleşeceği gibi öğrencilerin bireysel öğrenmelerini de desteklemektedir.



Temel Öğeler
1.             Motivasyon
Anasayfada ders içeriği animasyonlu ve sesli ifadeler le hedef  kitleye kazandırılacak hedef davranış ve konu başlıkları hakkında bilgiler yer almaktadır.Tasarımın içinde yer alan görsel  işitsel ve oyun bölümü ile öğrencilerin motivasyonunu sağlamayı amaçlanmıştır. Ayrıca alıştırma uygulamaları  ile de kendilerini değerlendirebileceklerdir.
2.             Öğretimin değerlendirilmesi ve Geri dönüt
Değerlendirme amacıyla bir alıştırma   bölümü oluşturuldu ve bu bölümde , her soru sonrasında öğrenicinin soruyu doğru cevaplayıp cevaplamadığı belirlenerek diğer soruya geçiş yapılmakta , eğer yanlış cevap verildiyse  , sorunun doğru cevabı verilerek öğrenciye geri dönüt yapılmaktadır. Alıştırma  sonucunda 100 üzerinden değerlendirme yapılarak , öğrencinin konu değerlendirme puanı belirlenmektedir.
3.     Öğretimin sırası
Öğrenci ilk olarak konu içeriklerinin kavramını tamamlayıp ardından konu sonrası örneklere geçiş yapacak ve   ardından da  alıştırma  uygulamalarına geçecektir.









Storyboard (senaryo) sahneleri
EK-B
SENARYO TAHTASI
Program Başlığı: ____________________  
Tarih:      /       /       sayfa:    / 
#
Senaryo
Açıklama




Anasayfamızda ilk olarak bizi şekildeki gibi bir tasarım beklemektedir.



2



Anasayfada periyodik cetvel butonuna tıklandığında karşımıza periyodik tablo ve özellikleri çıkmaktadır.



3






Periyodik tablomuzda örnek olarak Hidrojen atomuna tıklandığında şekilde ki gibi Hidrojen hakkında kısa bilgi verilmektedir.



4




Şekildeki ekranda da görüldüğü üzere peryodik tablomuzda ki grupların genel özellikleri kısaca öğrencilerin anlayacağı şekilde belirtilmiştir.









Öğrencinin uygulama alıştırma yapması ve konuyu daha iyi kavrayabilmesi  için test bölümü projemizde yer almıştır.ileri butonlarıyla diğer alıştırmalara geçilmiş olunur.








EK-C

Diğer basılı materyaller

Broşür, Tanıtım dökümanı vs.


Öğretim yaklaşımı
Ders tasarımında kullanacağımız yaklaşım yapılandırmacı ve davranışçı yaklaşımdır. Dersi tasarlamak için seçtiğiniz yaklaşımların işlem basamakları şunlardır.;Konular sıralı bir biçimde gittiği için öğrenci konuyu okuyup anlayarak ve alıştırma çözümü şeklinde  ilerleyecektir.Öğrenci konularda bulunan bazı bölümlerdeki açıklamayı keşfedip okuyarak-anlayamaya çalışacağından buralardada yapılandırmacı yaklaşım kullanılmıştır. Ayrıca görsel materyaller kullanılarak öğrencinin o bilginin zihninde canlanması sağlanmıştır.Buralarda da bilişşel yaklaşım kullanılmiştır.
Beklentiler ve yayınlama gereksinimleri
Bu yaklaşımlar beklediğimiz gibi öğrencilerin öğrenmesinde yeterli olmayabilir.öğrenci tasarımı beğenenmeyebilir, eksik ve yetersiz bulabilir.Öğrenci ihtiyaç analizi yaparak bu problemleri ortadan kaldırabilir , eksik kısmı geri dönüt ile bildirerek eksikler giderilebilir ve  öğrenci isteklerine uygun tasarım geliştirme yöntemine gidilebilir..Bu konu geniş bir konu olduğundan daha da araştırılmalıdır.Yapılan proje ile konunun kavranması için örnekler , alıştırma soruları,görsel ve işitsel materyaller  ile kalıcı ve kaliteli bir  proje olduğu düşünülmüştür.
Zaman çizelgesi
Tarih
Grup Üyesi
Görev
12.03.2012- 07.05.2013
Yakup EKİCİ
Blog güncelleme , rapor yazımı
12.03.2012- 07.05.2013
Yakup YERLİ
Blog güncelleme , rapor yazımı
12.03.2012- 07.05.2013
M.Okan KUZEY
Projenin okulda uygulanması
12.03.2012- 07.05.2013
Erhan MİNAZ
Proje  tasarımı ve düzenlemesi
12.03.2012- 07.05.2013
Bilal ÖZCAN
Proje  tasarımı ve düzenlemesi

Kaynaklar
Orta Öğretim 9.sınıf  Kimya Kitabı

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

Yorum Gönder