Tasarım
Raporu
Group
5YÜZ
M.Okan KUZEY kzyokn@gmail.com
Erhan MİNAZ erhanminazz@gmail.com
Bilal ÖZCAN bilalozcan@gmail.com
Yakup YERLİ yakupyerli91@gmaiil.com
Yakup EKİCİ yakupekıcı@gmail.com
Genel
özet
·
Projemizde kimya dersi atom kimyasal bağlar ve peryodik cetvel konusu içeriklerinden ,peryodik cetvel,
içerisine görsel öğeler, sesli anlatımlarla hedef davranış kazandırılmaya çalışılmıştır.
·
Sunumu belirli durağan kalıplardan kurtarmak için ,içine eğlenceli
uygulamalar ve görsel içerikler eklenmiştir.
·
İçerikler incelendikten sonra öğrencinin kendini değerlendirmesi için bir
alıştırma bölümü oluşturulmuş, alıştırma
sonucunda puanı 100 üzerinden değerlendirilmiş ve doğru
cevapları öğrenmesi sağlanmıştır.
Öğretimin Detayları
Tanımlama
Amacımız atomun
yapısı kimyasal bağlar ve peryodik cetvel konusunu öğrencilerin somut ve kalıcı
nitelikte kavramasıdır. Bunun için içerik özenle hazırlanmış olup daha çok
öğrencilerin öğrenmekte zorlandığı peryodik cetvel konusu üzerinde yoğunlaşarak konumuzun görsel bir yanı da olduğundan konu anlatımları, alıştırmalar ve
örnekler sesli anlatımlarla
gösterilmiştir.
Ortam
Öğretim;
öğretmenin de bulunduğu laboratuar ortamında
projeksiyonla gerçekleşeceği gibi öğrencilerin bireysel öğrenmelerini de
desteklemektedir.
Temel Öğeler
1.
Motivasyon
Anasayfada ders
içeriği animasyonlu ve sesli ifadeler le hedef
kitleye kazandırılacak hedef davranış ve konu başlıkları hakkında
bilgiler yer almaktadır.Tasarımın içinde yer alan görsel işitsel ve oyun bölümü ile öğrencilerin motivasyonunu
sağlamayı amaçlanmıştır. Ayrıca alıştırma uygulamaları ile de kendilerini değerlendirebileceklerdir.
2.
Öğretimin değerlendirilmesi ve Geri
dönüt
Değerlendirme
amacıyla bir alıştırma bölümü oluşturuldu ve bu bölümde , her soru
sonrasında öğrenicinin soruyu doğru cevaplayıp cevaplamadığı belirlenerek diğer
soruya geçiş yapılmakta , eğer yanlış cevap verildiyse , sorunun doğru cevabı verilerek öğrenciye geri
dönüt yapılmaktadır. Alıştırma sonucunda
100 üzerinden değerlendirme yapılarak , öğrencinin konu değerlendirme puanı
belirlenmektedir.
3. Öğretimin
sırası
Öğrenci
ilk olarak konu içeriklerinin kavramını tamamlayıp ardından konu sonrası
örneklere geçiş yapacak ve ardından
da alıştırma uygulamalarına geçecektir.
Storyboard
(senaryo) sahneleri
EK-B
SENARYO TAHTASI
Program Başlığı: ____________________
Tarih:
/ / sayfa:
/
#
|
Senaryo
|
Açıklama
|
“
|
Anasayfamızda
ilk olarak bizi şekildeki gibi bir tasarım beklemektedir.
|
|
2
|
Anasayfada
periyodik cetvel butonuna tıklandığında karşımıza periyodik tablo ve
özellikleri çıkmaktadır.
|
|
3
|
Periyodik
tablomuzda örnek olarak Hidrojen atomuna tıklandığında şekilde ki gibi
Hidrojen hakkında kısa bilgi verilmektedir.
|
|
4
|
Şekildeki
ekranda da görüldüğü üzere peryodik tablomuzda ki grupların genel özellikleri
kısaca öğrencilerin anlayacağı şekilde belirtilmiştir.
|
|
Öğrencinin
uygulama alıştırma yapması ve konuyu daha iyi kavrayabilmesi için test bölümü projemizde yer almıştır.ileri
butonlarıyla diğer alıştırmalara geçilmiş olunur.
|
EK-C
Diğer basılı materyaller
Broşür, Tanıtım dökümanı vs.
Öğretim
yaklaşımı
Ders tasarımında
kullanacağımız yaklaşım yapılandırmacı ve davranışçı yaklaşımdır. Dersi
tasarlamak için seçtiğiniz yaklaşımların işlem basamakları şunlardır.;Konular
sıralı bir biçimde gittiği için öğrenci konuyu okuyup anlayarak ve alıştırma
çözümü şeklinde ilerleyecektir.Öğrenci
konularda bulunan bazı bölümlerdeki açıklamayı keşfedip okuyarak-anlayamaya
çalışacağından buralardada yapılandırmacı yaklaşım kullanılmıştır. Ayrıca
görsel materyaller kullanılarak öğrencinin o bilginin zihninde canlanması
sağlanmıştır.Buralarda da bilişşel yaklaşım kullanılmiştır.
Beklentiler ve yayınlama
gereksinimleri
Bu yaklaşımlar beklediğimiz gibi
öğrencilerin öğrenmesinde yeterli olmayabilir.öğrenci tasarımı
beğenenmeyebilir, eksik ve yetersiz bulabilir.Öğrenci ihtiyaç analizi yaparak
bu problemleri ortadan kaldırabilir , eksik kısmı geri dönüt ile bildirerek
eksikler giderilebilir ve öğrenci
isteklerine uygun tasarım geliştirme yöntemine gidilebilir..Bu konu geniş bir
konu olduğundan daha da araştırılmalıdır.Yapılan proje ile konunun kavranması
için örnekler , alıştırma soruları,görsel ve işitsel materyaller ile kalıcı ve kaliteli bir proje olduğu düşünülmüştür.
Zaman
çizelgesi
Tarih
|
Grup Üyesi
|
Görev
|
12.03.2012-
07.05.2013
|
Yakup EKİCİ
|
Blog
güncelleme , rapor yazımı
|
12.03.2012-
07.05.2013
|
Yakup YERLİ
|
Blog
güncelleme , rapor yazımı
|
12.03.2012-
07.05.2013
|
M.Okan KUZEY
|
Projenin
okulda uygulanması
|
12.03.2012-
07.05.2013
|
Erhan MİNAZ
|
Proje tasarımı ve düzenlemesi
|
12.03.2012-
07.05.2013
|
Bilal ÖZCAN
|
Proje tasarımı ve düzenlemesi
|
Kaynaklar
Orta Öğretim 9.sınıf Kimya Kitabı
0 yorum:
Yorum Gönder