RSS

Analiz Rapor


ANALIZ RAPORU
Grup 5’Yüz
Yakup Yerli – yakupyerli91@gmail.com
Erhan Minaz erhanminazz@gmail.com
Yakup Ekici  yakuppekici@gmail.com
Bilal Özcan bilalozcann@gmail.com        
Okan Kuzey kzyokn@gmail.com

Genel özet
Bu projeyi anlatmamızın amacı, Kimya  dersinin konularından olan Atom, Periyodik Cetvel ve Kimyasal Bağlar konularının anlatımını kolaylaştırarak öğrencide kalıcı hale getirmektir. Proje Adobe Flash programıyla hazırlanan animasyonlardan meydana gelmektedir. Bu program Lise  düzeyindeki öğrencilere uygulanmak üzere hazırlanmıştır.
Yukarıda belirtilen konular Kimya dersinin öğrenci için temelini atmada ve bu ünitede kazandırılan kavramların kalıcı olması amacıyla  önem taşımaktadır. Öğrencilerin bu programı iyi bir şekilde öğrenebilmesi, iyi ve açık bir anlatıma bağlıdır. Anlatım öncesi öğrencilerin bu konular hakkında sahip oldukları bilgiler ölçülmeli; konu anlatımı esnasında örnekler üzerinden gidilmeli ve anlatım sade olmalı; konu anlatımı sonucunda değişik ve akılda kalıcı örneklerden  faydalanarak yapılabilecek ödevler verilmelidir.
Anlatım, konunun anlaşılabilmesi olanağını en çok sağlayan kısımdır. Bu sebeple anlatım esnasında birçok değişik materyalden faydalanılmalı ve en önemlisi öğrencilere hem görsel hem de işitsel bir araçtan konu aktarımı yapılmalıdır. Bu sebeple öğrencinin flash ortamında hazırlanmış bir program kullanması öğrencinin hem sıkılmadan, hem de uygulayarak iyi bir öğrenim görmesi olanağını sağlamış olur.
Önceki bilginiz
Proje konumuz olarak Atom, Periyodik Cetvel ve Kimyasal Bağlar konularını seçtik. Seçtiğimiz bu konular hakkında gerekli her türlü bilgi ve donanımın büyük bir kısmına sahibiz. Detaylı bilgiler için kaynak kitaplar kullandık.1 Projemizin hedef kitlesi İlköğretimde Fen bilgisi dersi alan öğrencilerdir. Öğrencilerin birçoğunun konu hakkında yeterli bilgiye sahip olamadıkları kanısına vardık. Öğrenciler her ne kadar bu konulara yönelik dersler görmüş olsalar da  bu kabataslak olmuştur ve yeterli düzeyde olamamıştır. Projemizi gerçekleştirebilmek için ADOBE FLASH programından yararlanabileceğimize karar verdik. Bunun sebebi bu program sayesinde görselliği yüksek ve eğlenceli bir anlatım elde edebileceğimizi düşünmemizdir. Fakat daha önceden Flash programıyla ilgili orta  düzeyde bilgiye sahiptik ve  bireysel olarak eğitim videolarından yararlandık.



Öğretimin Amacı
Bu projedeki öncelikli hedefimiz yaptığımız flash çalışmasıyla  hedef kitleye Atom, Periyodik Cetvel ve Kimyasal Bağlar konularını görsel bir şekilde anlatarak öğrenmede kalıcılığı sağlamaktır. Şimdiye kadar Kimya  dersleri genel itibari ile bilgi düzeyinde anlatıldığı için bizde bu soruna konuyu görsel bir şekilde anlatarak onlara uygulama olanağı sağlamayı hedefledik. Böylece anlatım hem ilgi çekici hem de öğrencilere uygulama şansı tanıyarak daha güzel bir hal alacaktır.  Eğitim öğretim sürecinde bulunan öğrencilerin farklı zeka, ilgi, yetenek türüne sahip oldukları  bir gerçektir. Dolayısıyla bu farklılıkları bir arada birleştirebilmek için genele hitap eden bir öğretim tasarlamamız gerekmekteydi. Bunun da ancak fazla duyu organına hitap edecek flash programıyla  mümkün olabileceğini düşündük. Bu proje sayesinde bireyler daha kısa sürede daha görsel ve ileriye dönük bilgiler elde edeceklerdir. Hedef kitlemizde yer alan birçok  Lise öğrencisi bu öğretim sayesinde normal hayatta da ihtiyaç duyduklarında kalıcı öğrenme sayesinde elde ettikleri gerekli bilgileri yeri geldiğinde rahatlıkla ve kolaylıkla kullanabileceklerdir.
Analiz süreçleri
Öncelikli olarak içerik geliştirmek için grup üyelerinin uzaman oldukları konuya yönelmeye çalıştık. Elemeler sonrası iki konu kaldı, bunlardan birisi Bilişim ve Teknolojileri ikincisi Kimya dersi idi. Farklı ve daha geliştirilebilir olduğundan Kimya dersini kendimize seçtik. Daha sonra Türk Telekom Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi  Kimya Öğretmeni Sevilay AKOĞLU hocamızla görüştük. Sınıfa ve Öğretmenimize sunduğumuz konuların arasından Atom, Periyodik Cetvel ve Kimyasal Bağlar konusu öğrenciler tarafından çabuk unutulduğunu ve kalıcı bir öğretim sağlanmadığı için sınavlarda yapılamadığını tespit ettik.


İhtiyaç analizi (Performance)
Proje konumuz olarak Kimya dersi konularından üç tanesini seçmemizin nedenlerinden biri yapılan öğrenen analizlerinden belirlenen 3 konudan en çok periyodik cetvel konusundaki kavramları ve atom özelliklerini unutuldukları için daha kalıcı bir hale getirmek istedik proje konusun diğer bir nedeni de öğretmen adaylarımızın bu programı öğretmen oldukların da aktif bir şekil de kullanabilmelerini sağlamaktır. Çünkü öğretmen olduklarında bu uygulamayı kolay bir şekilde saklayıp öğrenciye çok kısa süre içinde konuyu kalıcı olarak öğretebilirler. Bu sayede hem öğrenme kalıcı sağlanır hem de zaman açısından titiz davranılmış olur. Ayrıca öğrencilerinin de bu flash programını içerisindeki uygulamaları kullanarak bilgilerini pekiştirme olanağı olur.

İçerik analizi  
Hazırlamış olduğumuz programın içeriğinde yukarda da bahsedilen 3 konunun tüm ana temaları yer almaktadır. Program 3 bölümden oluşmaktadır. Bölümler konunun devamlığı açısından birbirleri ile bağımlıdır ve sıralı gitmektedir.
Konu alan uzmanı Sevilay Hocamızla yaptığımız görüşmeler sonucunda projemize eklediklerimizi yeterli bulduk fakat öğrenmeyi en üste taşımak için birkaç ekleme yapmamızı tavsiye etti. Konu alan uzmanına gösterdiğimiz  kaynaklarımız yeterli bulunup birkaç tanesi elemeye gidilmiştir.
Öğrenenlerin analizi  
Öğrenenlerin özellikleri hakkında bilgi edinmek için öğrenen analizi testimizi öğrencilerimize uyguladık. Öğrencilerin hazırbulunuşluk seviyesi orta dereceli çıktı. Bilgisayar destekli eğitim hakkında –yapılacak proje bilgisayar destekli olacak- sorulan sorularda çoğunluk uygulamanın bilgisayarda öğrenenin kendi başına hem eğlenerek hem de öğrenerek uygulanmasından dolayı olumlu tepkiler alındı. Konu uzmanı tarafından öğrenenler için bilgisayar destekli uygulama öğrencilerin sadece yazılı bir materyalle çalışmak zorunda kalmadığı için olumlu karşılandı.
Analiz Testi ektedir.

Context (Öğrenme Ortamı) analizi  
Flash programında hazırlayacak olduğumuz Periyodik Cetvel olacaktır. Öğrenen bu Periyodik Cetvel  üzerinde elementlerin detaylı bilgilerini okuyabilecek dilerse dinleyebilecektir. Projede yardım butonları, komut butonları, videolar, konu anlatımları ve  tablo oluşturma yöntemi anlatımı yer alacaktır. Sınıf kişi mevcudu Orta dereceli (25 Kişi) bu sayede yapılacak proje bir saati içerisinde öğretmen tarafından öğrencilere uygulanabilir. Sınıftaki materyallerin durumu yeterli projeksiyon ve bilgisayar çalışır durumda . Projemizi oynatabilecek kapasitede ve programlar yüklü ve günceldir.
Uygulama hakkında herhangi bir uygulama hatası oluşursa bize ulaşabilecekleri bir yardım menüsü olacaktır.

Öğretim yaklaşımı ve bunun gerekçesi
Bu programda yapılandırmacı yaklaşım kullanılacaktır. Öğrencilerin hem yaparak hem de uygulayarak öğrenmeleri için bu yaklaşım kullanılacaktır. Bunun yöntemi kullanmamızın nedeni hem uygulama ortamında hazırladığımız projeyi öğrencilerle birlikte uygulamak hem de iyi bir öğrenme ortamı sağlamaktır. Bunun yanı sıra öğrenciler uygulayarak öğrendiğinden dolayı öğrenim kalıcı olacaktır.

Zamanlama ve analiz için planlama
Projemizin  1 ayda tamamlanacaktır.
Okan proje başkanı olarak görev aldı ve proje çalışmasında grubun toplanmasında, görev dağılımı ve görev takibinden sorumlu oldu.
Yakup ve Erhan içerik geliştirme ekibi olarak 3 konun içeriğini ve yeni bilgi eklenmesinde görev aldılar.
Yakup Ekici ise projenin web ortamına uyumu ve uygulanmasında raporların  yazımı ve raporların yayınlanmasında görev yapmaktadır.
Bilal, projenin Flash kısmı ile görevlendirilmiştir.
Kaynakça
Güvender Yayınları Kimya Konu Anlatımı
9. Sınıf MEB Kimya Kitabı
Sevilay AKOĞLU -Türk Telekom Lisesi Kimya Öğretmeni

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

Yorum Gönder