ANALIZ RAPORU
Grup
5’Yüz
Genel özet
Bu
projeyi anlatmamızın amacı, Kimya
dersinin konularından olan Atom, Periyodik Cetvel ve Kimyasal Bağlar
konularının anlatımını kolaylaştırarak öğrencide kalıcı hale getirmektir. Proje
Adobe Flash programıyla hazırlanan animasyonlardan meydana gelmektedir. Bu
program Lise düzeyindeki öğrencilere
uygulanmak üzere hazırlanmıştır.
Yukarıda
belirtilen konular Kimya dersinin öğrenci için temelini atmada ve bu ünitede
kazandırılan kavramların kalıcı olması amacıyla
önem taşımaktadır. Öğrencilerin bu programı iyi bir şekilde
öğrenebilmesi, iyi ve açık bir anlatıma bağlıdır. Anlatım öncesi öğrencilerin
bu konular hakkında sahip oldukları bilgiler ölçülmeli; konu anlatımı esnasında
örnekler üzerinden gidilmeli ve anlatım sade olmalı; konu anlatımı sonucunda
değişik ve akılda kalıcı örneklerden
faydalanarak yapılabilecek ödevler verilmelidir.
Anlatım,
konunun anlaşılabilmesi olanağını en çok sağlayan kısımdır. Bu sebeple anlatım
esnasında birçok değişik materyalden faydalanılmalı ve en önemlisi öğrencilere
hem görsel hem de işitsel bir araçtan konu aktarımı yapılmalıdır. Bu sebeple öğrencinin
flash ortamında hazırlanmış bir program kullanması öğrencinin hem sıkılmadan,
hem de uygulayarak iyi bir öğrenim görmesi olanağını sağlamış olur.
Önceki
bilginiz
Proje konumuz olarak Atom, Periyodik Cetvel
ve Kimyasal Bağlar konularını seçtik. Seçtiğimiz bu konular hakkında gerekli
her türlü bilgi ve donanımın büyük bir kısmına sahibiz. Detaylı bilgiler için
kaynak kitaplar kullandık.1 Projemizin hedef kitlesi İlköğretimde
Fen bilgisi dersi alan öğrencilerdir. Öğrencilerin birçoğunun konu hakkında
yeterli bilgiye sahip olamadıkları kanısına vardık. Öğrenciler her ne kadar bu
konulara yönelik dersler görmüş olsalar da
bu kabataslak olmuştur ve yeterli düzeyde olamamıştır. Projemizi
gerçekleştirebilmek için ADOBE FLASH programından yararlanabileceğimize karar
verdik. Bunun sebebi bu program sayesinde görselliği yüksek ve eğlenceli bir
anlatım elde edebileceğimizi düşünmemizdir. Fakat daha önceden Flash
programıyla ilgili orta düzeyde bilgiye
sahiptik ve bireysel olarak eğitim
videolarından yararlandık.
Öğretimin
Amacı
Bu
projedeki öncelikli hedefimiz yaptığımız flash çalışmasıyla hedef kitleye Atom, Periyodik Cetvel ve
Kimyasal Bağlar konularını görsel bir şekilde anlatarak öğrenmede kalıcılığı
sağlamaktır. Şimdiye kadar Kimya dersleri genel itibari ile bilgi düzeyinde
anlatıldığı için bizde bu soruna konuyu görsel bir şekilde anlatarak onlara
uygulama olanağı sağlamayı hedefledik. Böylece anlatım hem ilgi çekici hem de
öğrencilere uygulama şansı tanıyarak daha güzel bir hal alacaktır. Eğitim öğretim sürecinde bulunan öğrencilerin
farklı zeka, ilgi, yetenek türüne sahip oldukları bir gerçektir. Dolayısıyla bu farklılıkları
bir arada birleştirebilmek için genele hitap eden bir öğretim tasarlamamız
gerekmekteydi. Bunun da ancak fazla duyu organına hitap edecek flash
programıyla mümkün olabileceğini
düşündük. Bu proje sayesinde bireyler daha kısa sürede daha görsel ve ileriye
dönük bilgiler elde edeceklerdir. Hedef kitlemizde yer alan birçok Lise öğrencisi bu öğretim sayesinde normal
hayatta da ihtiyaç duyduklarında kalıcı öğrenme sayesinde elde ettikleri
gerekli bilgileri yeri geldiğinde rahatlıkla ve kolaylıkla
kullanabileceklerdir.
Analiz
süreçleri
Öncelikli olarak içerik geliştirmek için grup
üyelerinin uzaman oldukları konuya yönelmeye çalıştık. Elemeler sonrası iki
konu kaldı, bunlardan birisi Bilişim ve Teknolojileri ikincisi Kimya dersi idi.
Farklı ve daha geliştirilebilir olduğundan Kimya dersini kendimize seçtik. Daha
sonra Türk Telekom Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Kimya Öğretmeni Sevilay
AKOĞLU hocamızla görüştük. Sınıfa ve Öğretmenimize sunduğumuz konuların
arasından Atom, Periyodik Cetvel ve Kimyasal Bağlar konusu öğrenciler
tarafından çabuk unutulduğunu ve kalıcı bir öğretim sağlanmadığı için
sınavlarda yapılamadığını tespit ettik.
İhtiyaç
analizi (Performance)
Proje konumuz olarak Kimya dersi
konularından üç tanesini seçmemizin nedenlerinden biri yapılan öğrenen
analizlerinden belirlenen 3 konudan en çok periyodik cetvel konusundaki
kavramları ve atom özelliklerini unutuldukları için daha kalıcı bir hale
getirmek istedik proje konusun diğer bir nedeni de öğretmen adaylarımızın bu
programı öğretmen oldukların da aktif bir şekil de kullanabilmelerini
sağlamaktır. Çünkü öğretmen olduklarında bu uygulamayı kolay bir şekilde
saklayıp öğrenciye çok kısa süre içinde konuyu kalıcı olarak öğretebilirler. Bu
sayede hem öğrenme kalıcı sağlanır hem de zaman açısından titiz davranılmış
olur. Ayrıca öğrencilerinin de bu flash programını içerisindeki uygulamaları
kullanarak bilgilerini pekiştirme olanağı olur.
İçerik
analizi
Hazırlamış olduğumuz programın içeriğinde yukarda
da bahsedilen 3 konunun tüm ana temaları yer almaktadır. Program 3 bölümden
oluşmaktadır. Bölümler konunun devamlığı açısından birbirleri ile bağımlıdır ve
sıralı gitmektedir.
Konu alan uzmanı Sevilay
Hocamızla yaptığımız görüşmeler sonucunda projemize eklediklerimizi
yeterli bulduk fakat öğrenmeyi en üste taşımak için birkaç ekleme yapmamızı
tavsiye etti. Konu alan uzmanına gösterdiğimiz
kaynaklarımız yeterli bulunup birkaç tanesi elemeye gidilmiştir.
Öğrenenlerin
analizi
Öğrenenlerin
özellikleri hakkında bilgi edinmek için öğrenen analizi testimizi
öğrencilerimize uyguladık. Öğrencilerin hazırbulunuşluk seviyesi orta dereceli
çıktı. Bilgisayar destekli eğitim hakkında –yapılacak proje bilgisayar destekli
olacak- sorulan sorularda çoğunluk uygulamanın bilgisayarda öğrenenin kendi
başına hem eğlenerek hem de öğrenerek uygulanmasından dolayı olumlu tepkiler
alındı. Konu uzmanı tarafından öğrenenler için bilgisayar destekli uygulama
öğrencilerin sadece yazılı bir materyalle çalışmak zorunda kalmadığı için
olumlu karşılandı.
Analiz Testi ektedir.
Context (Öğrenme
Ortamı) analizi
Flash programında hazırlayacak olduğumuz
Periyodik Cetvel olacaktır. Öğrenen bu Periyodik Cetvel üzerinde elementlerin detaylı bilgilerini
okuyabilecek dilerse dinleyebilecektir. Projede yardım butonları, komut butonları,
videolar, konu anlatımları ve tablo
oluşturma yöntemi anlatımı yer alacaktır. Sınıf kişi mevcudu Orta dereceli (25
Kişi) bu sayede yapılacak proje bir saati içerisinde öğretmen tarafından
öğrencilere uygulanabilir. Sınıftaki materyallerin durumu yeterli projeksiyon
ve bilgisayar çalışır durumda . Projemizi oynatabilecek kapasitede ve
programlar yüklü ve günceldir.
Uygulama hakkında herhangi bir uygulama
hatası oluşursa bize ulaşabilecekleri bir yardım menüsü olacaktır.
Öğretim
yaklaşımı ve bunun gerekçesi
Bu programda yapılandırmacı yaklaşım
kullanılacaktır. Öğrencilerin hem yaparak hem de uygulayarak öğrenmeleri için
bu yaklaşım kullanılacaktır. Bunun yöntemi kullanmamızın nedeni hem uygulama
ortamında hazırladığımız projeyi öğrencilerle birlikte uygulamak hem de iyi bir
öğrenme ortamı sağlamaktır. Bunun yanı sıra öğrenciler uygulayarak
öğrendiğinden dolayı öğrenim kalıcı olacaktır.
Zamanlama
ve analiz için planlama
Projemizin 1 ayda tamamlanacaktır.
Okan
proje başkanı olarak görev aldı ve proje çalışmasında grubun toplanmasında,
görev dağılımı ve görev takibinden sorumlu oldu.
Yakup
ve Erhan içerik geliştirme ekibi olarak 3 konun içeriğini ve yeni bilgi
eklenmesinde görev aldılar.
Yakup
Ekici ise projenin web ortamına uyumu ve uygulanmasında raporların yazımı ve raporların yayınlanmasında görev
yapmaktadır.
Bilal,
projenin Flash kısmı ile görevlendirilmiştir.
Kaynakça
Güvender Yayınları Kimya Konu Anlatımı
9. Sınıf MEB Kimya Kitabı
Sevilay AKOĞLU -Türk Telekom Lisesi Kimya
Öğretmeni
0 yorum:
Yorum Gönder